Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

"Διαφημίσεις"





Η διαφήμιση πληροφορεί και ενημερώνει για τα προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά. Βέβαια το κάνει τις περισσότερες φορές ελκυστικά για να πείσει τον καταναλωτή να τα αγοράσει. Άραγε λέει την αλήθεια; Ή μήπως προβάλλει μόνο τα πλεονεκτήματα ενός προϊόντος και δεν αναφέρεται καθόλου στα τυχόν μειονεκτήματα; 
Η διαφήμιση συνήθως αποτελείται:
  • από μια εικόνα (αν είναι έντυπη η διαφήμιση)
  • από το όνομα του προϊόντος
  • από το όνομα της κατασκευαστικής εταιρείας (φίρμα ή μάρκα)
  • από ένα "σλόγκαν" δηλαδή μια λιγόλογη φράση που την καταλαβαίνουμε αμέσως, έξυπνη, διασκεδαστική ή εντυπωσιακή, εύκολη για να την απομνημονεύσουμε και να την επαναλάβουμε. 
  • από ένα κείμενο που σχολιάζει ή περιγράφει το προϊόν (περιγραφικό κείμενο)
Φτιάξε τη δικιά σου διαφήμιση για ένα προϊόν


Θυμήσου σε μια διαφήμιση συναντάμε:
  • Κυρίως την προστακτική έγκλιση (μερικές φορές και την υποτακτική)
  • Πολλά σημεία στίξης, και ιδιαίτερα το θαυμαστικό, το ερωτηματικό και τα αποσιωπητικά
  • Πολλά επίθετα και μάλιστα με τρόπο συχνά υπερβολικό



βλ. Βιβλίο Γραμματικής. Ενότητα 7, Μέρος 3ο, Τα επίθετα"Τα παραθετικά των επιθέτων" , σσ.107-111, Ενότητα 12, Μέρος 3ο, Το επίρρημα, "Τα παραθετικά των επιρρημάτων", σσ. 165-166