Με τι θα ασχοληθούμε:
Πώς παρουσιάζουμε πληροφορίες για ένα γεγονός που συνέβη
Πώς μετατρέπουμε τις ονοματικές σε ρηματικές φράσεις (και αντίστροφα)
Πώς κλίνονται τα επίθετα σε -ης, -ης, -ες
Πώς χρησιμοποιούνται οι παθητικές μετοχές με λειτουργία επιθέτου
Πώς περιγράφουμε χώρους που μας κάνουν να νιώθουμε έντονα συναισθήματα
Πώς μιλάμε κυριολεκτικά ή μεταφορικά για κάτι
Πώς ξεχωρίζουμε μια απλή από μια επαυξημένη πρόταση
Πώς περιγράφουμε μια σειρά από πράξεις, π.χ. έθιμα ή κοινωνικά γεγονότα και εκδηλώσεις
Πώς χρησιμοποιούμε τον ενεστώτα και τον αόριστο
Πώς κάνουμε μια περίληψη
Κείμενα:
Κείμενα:
- Το σκιάχτρο (ποίημα)
- Ολική καταστροφή στις καλλιέργειες (ειδησεογραφική περιγραφή, άρθρο–είδηση)
- Τριάντα εννιά καφενεία και ένα κουρείο (λογοτεχνική αφήγηση)
- Καλοκαίρι με δρεπάνι, τσουγκράνα και αμίλητο νερό (απόσπασμα από ημερολόγιο)

- Για ποιο λόγο κατασκευάζονται τα σκιάχτρα; Το σκιάχτρο του ποιήματος κάνει καλά τη δουλειά του;
- Το σκιάχτρο του ποιήματος μοιάζει να έχει συναισθήματα. Υπογραμμίστε τις φράσεις όπου το σκιάχτρο εμφανίζεται σαν άνθρωπος
βλ. Βιβλίο Γραμματικής. Ενότητα 7, Μέρος 3ο, Το επίθετο,"Επίθετα σε -ης, -ες" σελ. 104
Ενότητα 16, Ενότητα 11, Μέρος 3ο, Δίνω περισσότερες πληροφορίες για ανθρώπους, ζώα, πράγματα και καταστάσεις, "Κλιτή μετοχή", σελ. 160.