Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Ενότητα 16η: Μουσεία

Με τι θα ασχοληθούμε
  • Πώς αφηγούμαστε μια ιστορία
  • Πώς ξεχωρίζουμε την ενεργητική και την παθητική σύνταξη
  • Ποια ρήματα σχηματίζονται όπως στα αρχαία ελληνικά
  • Πώς κάνουμε έναν απολογισμό (για όσα είδαμε, ακούσαμε, μάθαμε και αισθανθήκαμε) μετά από επίσκεψη σε κάποιο χώρο
  • Πώς πείθουμε κάποιον, δικαιολογώντας αυτά που λέμε
  • Πώς ξεχωρίζουμε τα μεταβατικά από τα αμετάβατα ρήματα, καθώς και τα ρήματα που παίρνουν αντικείμενο από αυτά που παίρνουν κατηγορούμενο
  • Πώς επιλέγουμε τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε από ενημερωτικά κείμενα
Κείμενα:
  1. Στο μουσείο (ποίημα)
  2. Το άγαλμα που κρύωνε (λογοτεχνική αφήγηση)
  3. Άρθρα–παρουσιάσεις (Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο Κορίνθου, Μουσείο Αρχαίων Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μουσικών Οργάνων Θεσσαλονίκης, Μουσείο Αφής, Ελληνικό Παιδικό Μουσείο)
  4. Κατάλογοι μουσείων (Θεματικός κατάλογος μουσείων, Πάμε ... μουσεία;)
  

[Μπροστά στις Καρυάτιδες]

βλ. Ανθολόγιο Λογοτεχνικών κειμένων Ε΄-Στ΄Δημοτικού ψηφιακό σχολείο εδώ

image404
Μπροστά στις Καρυάτιδες, τις μαρμαρένιες κόρες,
σταθήκαμε θαυμάζοντας κι οι δυο μας ώρες κι ώρες.
Ακίνητα τα μάτια σου έδειχναν κάποια λύπη
για κείνην που μας έκλεψαν κι από τις άλλες λείπει
στην ξενιτιά, στη σκοτεινιά, στα πέρατα του κόσμου...
Μα εγώ τις έβρισκα σωστές, όλες σωστές εμπρός μου
κι έλεγα πως θα γύρισε κι εκείνη από τα ξένα·
γιατί μετρούσα, αγάπη μου, μαζί μ' αυτές και σένα.

Ιωάννης Πολέμης


image405