Κεφάλαιο 5: Η Θράκη, η Μικρά Ασία και ο Πόντος, ακμαία ελληνικά κέντρα
βλ. παρουσίαση με διαφάνειες από το 8ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας εδώ

βλ. παρουσίαση με διαφάνειες από το 8ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας εδώ
βλ. σχεδιάγραμμα του μαθήματος από το 8ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας εδώ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
- Γιατί το πρωτόκολλο του 1830, που υπέγραψαν στο Λονδίνο οι Μεγάλες Δυνάμεις, δεν ικανοποίησε όλες τις προσδοκίες των Ελλήνων;
- Σε ποιες περιοχές έξω από τα σύνορα του ελληνικού κράτους ήταν έντονο το ελληνικό στοιχείο;
- Πότε άλλαξαν οι συνθήκες ζωής των Ελλήνων που ζόύσαν στις αλύτρωτες περιοχές της Θράκης, της Μικράς Ασίας και του Πόντου και γιατί;
- Από ποιους διοικούνταν οι υπόδουλοι Έλληνες των περιοχών αυτών;
- Κατά τον 19ο αιώνα τι αναπτύσσεται στις περιοχές αυτές;
- Ποιο ήταν το έργο της "Κεντρικής Εκκλησιαστικής και Πνευματικής Επιτροπής";
- Σε ποιες περιοχές ήταν χωρισμένη η Θράκη και ποια προβλήματα αντιμετώπιζε το ελληνικό στοιχείο εκεί;
- Παρά τα προβλήματα στη Θράκη τι είδους δραστηριότητες ανέπτυξε σε μεγάλο βαθμό το ελληνικό στοιχείο;
- Ποιες οι δραστηριότητες του ελληνικού στοιχείου στη Μικρά Ασία και τον Πόντο;
- Τι γνωρίζετε για τους κρυπτοχριστιανούς στις περιοχές του Πόντου και της Μικράς Ασίας;
- Ποιες δυσκολίες αντιμετώπιζαν οι Έλληνες που ζούσαν στην περιοχή της Καππαδοκίας;

